Opracowywanie logotypu dla firmy - co trzeba wiedzieć? Opracowywanie koncepcji marketingowej, jak także konkretnych elementów identyfikacji wizualnej, takich jak logotyp firmy, to zadanie, które wymaga w głównej mierze dogłębnego prześledzenia sytuacji na rynku, zapoznania się z celami biznesowymi a także marketingowymi zleceniodawcy. Na początku pracownicy agencji rozmawiają z klientem dopytując o jego oczekiwania względem logotypu, jak również nakreślone cele biznesowe. Potem następuje analiza konkurencji klienta, jak również rynku, dzięki czemu można zacząć przygotowywać pierwsze projekty. Klient otrzymuje do wglądu kilka projektów, z których wybiera swój ulubiony, a następnie proponuje ewentualne zmiany. Trzeba pamiętać o tym, że projektowanie logotypu to nie tylko przygotowywanie wersji podstawowej, a więc pojedynczego projektu, ale także wariantów dodatkowych. Jest to bardzo bardzo ważny stopień z perspektywy budowy księgi znaku, czyli zasad dotyczących stosowania elementów identyfikacji wi zualnej na różnorakich gadżetach czy materiałach promocyjnych i biurowych. Coraz częściej te wersje dodatkowe stosowane są na przykład na odzieży firmowej czy gadżetach reklamowych.
Zobacz również: logotyp firmy.